View Single Post
Jeg er ikke gammel, kun 18 år og jeg ser utrolig store forskjeller på min barndom og naboungen som nå går i sjetteklasse. Hans lørdag består av å se TV fra han står opp til langt utpå dagen, mens vi var alltid ute og lekte. Går han først ut så består det av mer rolige aktiviteter, politi og røver er visst ikke moro lengre TV var ikke aktuelt bortsett fra 07:00->09:00ish i helga og 17:00 til 18:00 på hverdager. Men da så de voksne på voksenprogrammer
Løsning:
Det bør bli forbudt å sende barnetv før klokken 6 på alle kanaler. tenker da på cartoon network o.l.

Fedme er en personlig utfordring. Man kan ikke gjøre masse tiltak for å fjerne dette. Jeg må forresten si jeg reagerer mer når jeg ser en dame med enorm pelskåpe enn når jeg ser en feit mann på gata.
Vis hele sitatet...
Hvis man går inn med en pekefinger og har masse meninger om en feit person og hvorfor personen har blitt slik så tror jeg denne personen vil bli trykket lengre ned i søla. (slik som du sier). Men vi kan derimot forandre miljøet i samfunnet og gi mennesker med vektproblemer en større sjanse til å få et bedre og sunnere liv.

Jeg har troen på at dette problemet kommer til å fikse seg selv mer eller mindre. I vår motebevisste hverdag er det om å gjøre å være penest og best kledd, og å være fet er definitiv ingen av delene. Blir mer o.........
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta at USA har et verre mote og skjønnhetspress en lille Norge, så denne tankegangen fungerer ikke imo.

Er det skolen sitt problem at foreldrene ikke har lært barna sine matvett og lar dem sitte stille foran tv eller pc hele dagen?
Vis hele sitatet...
Nei, men skolen kan være med å hjelpe og løse problemet. Tror det er dette h*n mener.
Skolen jeg går på har rundt 95 prosent usunne matvarer i kantina. Ikke bra! jeg og mange andre ville gledelig spist grov landgang over loff hvis prisen hadde vært like eller gjerne lavere.