View Single Post
Sitat av Jonasl Vis innlegg
Problemet ligger ikke i skolen...

Det er heller i hjemmet. For en vanlig norsk ungdom er det jo helt uaktuelt og kansje ta seg en joggetur i uka! Det er jo altfor hardt..

Og mer gym er ikke løsningen.. heller BEDRE gym.. Jeg har en gymtime i uka (VGS 2x45 min) og det er ikke ofte jeg svetter etter de timene..
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i begge utsagnene; Altså at for mange ligger på latsida på hjemmebane og at skolen kunne utnyttet gymtimene mer effektivt.

Alt er blitt så enkelt nå om dagen (vår generasjon) - den eneste fysiske aktiviteten en grunnskoleelev/vgs-elev må gjøre er gymmen på skola.
Før var det ikke slik. Da måtte man hjelpe til i hjemmet, og kanskje jobbe attpåtil.
Jeg sier ikke at alle ikke gjør det slik fortsatt, men uansett var mesteparten av arbeidet som ble utført for 50 år siden mye mer krevende enn det er i dag.

Gymtimene på grunnskola var helt greie (mye aktivitet), men på vgs kunne vi kontrollere lærerne til å holde aktiviteter som vi mente passet (merk: slappe aktiviteter).

Jeg mener samtidig at vi ikke bare kan fokusere på de som har for mye fett på kroppen. Vi slanke må også holde oss i form også, slik at vi ikke blir alt for late og/eller utvikler fedme.