View Single Post
DER fikk jeg så hatten passet tenker jeg. Nei jeg tenker bare på samfunnet og hvilket av dopene som mest sannsynlig kan få deg til å gjøre noe alvårlig galt, som du ikke ville gjort uten påvirkningen. Men du har helt rett i at det er så lett å kjøpe disse stoffene likevell, at alle voldssaker per idag likegodt kan være gjort i amfetaminrus.

Men jeg tror ikke at kontrollene over hvem som burde kjøpe og ikke kjøpe kommer til å fungere selv om det er legalisert. Det er allt for lett at noen kjøper, eller selger, for en annen som ikke skal ha tilgang. Dessuten er det vel ikke lov å nekte noen å kjøpe noe selv om de er avhengige(?). Dette sier jeg på grunnlag av at jeg aldri har sett en alkoholiker (som ikke er dritings) som ikke har fått kjøpe mere øl, selv om alle i "bygda" vet han er alkis.. Så du kan jo tenke deg hvor lett det blir for en som er avhengig av kokain, å slutte med dette...

Og så må man tenke på ALLE de som har narkodommer alt fra besittelse til ja.. Det som måtte følge med.. De menneskene har mistet jobbmuligheter, blitt kastet ut av skoler og sonet tid for dommer som du nå ønsker å gjøre lovlig. Hvordan rettferdiggjør man det ?