View Single Post
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hehe, sprøtt og lese, fordi jeg følte akkurat det samme! Opptil flere ganger fikk jeg gåsehud, og det er vel faktisk en av de få filmene jeg har sett hvor samtlige mennesker i salen holdt helt kjeft. Og det begge gangene jeg så den Skal vel også innrømme at jeg fikk litt saltvann i øyekroken flere ganger mot slutten

3D opplegget gjorde at jeg følte at jeg også var på Pandora, men samtidig var det ikke overdreven bruk av "ting som skal ut av skjermen hele tida", og det føltes mye mindre påtatt ut.

Visuelt og effektmessing var det jo eyecandy for alle penga!
Vis hele sitatet...
Nettopp! Aldri har jeg sett en film hvor alle, til og med de store ungdomsgjengene på 20-30 personer hold kjeft. Det er en ganske utrolig prestasjon av Cameron.

Litt spoilers, så stay away!

Filmen var visuelt mindblowing, men etter min mening var storyen ganske bra også. Jada, vi har sett det før i feks "Dances With Wolves", men og så da? En historie trenger ikke være så utrolig original for å være bra. Og her foregår hele greia i verdensrommet på en måne som virker så ekte at man nesten skulle tro at den eksisterte. Og du så vel ikke Kevin Costner legge seg i en boks og overføre hjernen sin til en gen-modifisert indianer? Og indianerne vant vel heller ikke det siste slaget? (Husker seriøst ikke, lenge siden jeg har sett den)

Og skuespillerprestasjonene var da heller ikke så verst? Zoe Saldana som Neytiri var den som fanget meg. Med en gang vi møter henne i filmen forsto jeg at dette skulle bli en bra film.

Alle dere haters kan egentlig slutte å klage om hvor "dårlig" filmen er, nå. Den ligger, som sagt tidligere, på 2. plass for mest lønnsomme filmer alltime, worldwide, noe som burde være bevis nok for at det ihvertfall er en bra film.