View Single Post
"Når ingen som faktisk har sett kvinnen syk kontakter AMK, får heller ikke AMK telefonoperatøren utført sin jobb slik jeg antar de er opplært til."

Situasjonen hadde kunnet bli avklart ved å ta det piano første gangen eller ved å ringe opp personen i bilen igjen. Det virker uansett unødvendig kaldt å nekte folk som ringer på vegne av andre hjelp.

Såvidt jeg kan se er det ingen del av samtalene hvor AMK sier de ikke vil sende ambulanse. Og slik jeg leser samtalene tror jeg det er familiemedlemmene som legger på telefonen i slutten av hvert anrop.
Dessuten vil ingen av de som ringer inn fortelle hvem som faktisk er syk. Dette antakelig da kvinnen var i landet ulovlig.
Dersom de hadde fortalt navnet til kvinnen ville AMK visst det var historie med hjerteproblemer på pasienten.
Det vil jeg anta er grunnen til at de fortsatte å repetere gamle spørsmål som ikke ble besvart.
Og dersom de hadde visst historien til den syke ville det muligens også vært mindre hissighet i samtalene og politiet ville mindre sansynlig blitt tilkalt.
Altså ville da også ambulansen kunne hjulpet henne tidligere.
_______________
"...og som har blitt oppringt av familien i bilen hvor DEMS versjon er blitt fortalt?"

Går ut i fra at du mener at kun de i bilen har ringt AMK. En naturlig årsakssammenheng hvis du konkluderer slik du gjør, med at norsken er for dårlig. Skjønner ikke hvorfor du uthever "dems" når det etter din tankerekke kun er de i bilen som kan forklare hva det gjelder?

Du har helt rett i at caps på det ordet var unødvendig. Det er bare måten jeg bruke for å fremheve kommunikasjonsproblemet som gjengår i hele saken.
________________

"Men det som undrer meg er hvor bestemt folk er på at AMK har handlet feil, og burde sende en ambulanse med en gang."

Hadde AMK utvist storsinn fra start av hadde hele situasjonen vært unngått. Vold hadde ikke vært fryktet. Ambulansen hadde ikke trengt å stå lenger ned i gata og ventet på politiet.

Det jeg forsøkte å få frem i teksten jeg skrev var at ambulansen var antakeligvis på vei allerede før 2. samtale ble ringt inn 2 minutter senere, men når ting ble opphisset vil jeg anta ambulansepersonellet ble oppkalt på radio og fikk beskjed om å avvente situasjonen, og at det ble bestemt å tilkalle politi i tidsrommet mellom samtale 2-10.
__________________

Dette skulle også sett bedre ut om jeg visste hvordan jeg bruke quote systemet ordentlig.