View Single Post
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jeg er litt spent på hvor mange av dere som jobber i denne tjenesten, slashdot sier mye av det jeg også mener.

1.

Folk gjør feil, på AMK må man prioritere (grønn, gul, rød) tur. Man har ikke ubegrenset med legebiler/helikopter/biler og derfor blir AMK-Koordinator nødt til og ta et valg.

AMK-Koordinator er en person som har hatt mange år aktiv ambulansetjeneste for og kjenne igjen de vanligste symptom og vurdere ut i fra dette.

2.

EGENSIKKERHET, EGENSIKKERHET, EGENSIKKERHET. Døde hjelpere hjelper ikke.

Hvis jeg som ambulansearbeider ikke ønsker og gå inn i et hus på grunn av at jeg føler meg truet eller at det er farlig og gå inn så kan jeg blånekte, med loven på min høyre hånd.

Det er dette mange ikke forstår, desverre.

Prøv og sette dere inn i situasjon, vil du ubeskyttet gå inn for og hjelpe en knivskadd hvis det er 2-3 gjerningspersoner inni bildet?

Hva er best, 1 eller 2 døde? Dessverre må man tenke litt saddistisk når man jobber i en slik tjeneste, AMK sentralen er litt spesiell. Her er man nødt til og møte personer med en sindig, rolig og forståelig tone.

3.

AMK-Koordinator oppførte seg helt riktig, alle meldinger så kom ut ifra AMK var i følge brukerhåndbok og ingenting klandreverdig.

Håper dere forstår litt mer av arbeidsdagen til personer i dette yrket, og viser litt mer respekt.

Sikkerhet er en stor del av yrket.