View Single Post
Sitat av killmeister Vis innlegg
Xboxen kan sendes inn til microsoft sitt verksted i tyskland men det koster alt fra 800-2000 kroner i frakt avhenging av hvor i norge du bor....
Vis hele sitatet...
Har fartet rundt på diverse xbox-scene og mod forumer en periode da jeg fikk RROD. Der var det en poll som viste hvor mange av brukerene som sendte en flashet Xbox 360 inn til MS for reperasjon. Så for å rette opp litt i alle feile opplysninger her inne.

Tallet med vellykkede sendinger var overraskende, så jeg sendte min også, åpnet og flashet. Trikset, som jeg leste meg også til på disse forumene, var å spille litt dum. I "kommentar"-feltet når du sender den inn via xbox.com sine sider, skriver du: "Some red lights starts instead of the green lights. Cant play" eller noe i den duren. Da tror alle du er en liten tafs som det er litt synd i. Skriver du derimot: "RROD", skjønner alle at du er en geek og undersøker kanskje nærmere.


Det som kan skje er følgende:
1.Du får en ny Xbox 360 etter noen uker dersom garantien, IKKE kviteringen, de går ut fra datoen som står under boksen. (hele prosessen varierer fra 3-6 uker vanligvis) I tillegg får du 1 mnd gratis Live.
B. Du får din gamle Xbox i retur med en lapp der det står at forseglingen er brutt og garantien ikke er gyldig.

(1,B,D- de tre punktene til Buzz i Home Alone som jeg synest var hysterisk.)

Dette koster ingenting. Alle fraktkostnader tar MS seg av.

Når det kommer til kjølepasta ordningen og x-clamps, har jeg ingen erfaringer, men jeg ville først undersøkt mulighetene til å få en splitt ny Xbox FØR jeg starter med dette. Jeg har dog hørt mange vellykkede reperasjoner med klemmene og pastaen. Husk også at MS har utvidet garantien på RROD til 5 år!
Sist endret av reklame; 5. januar 2010 kl. 07:36.