View Single Post
Sitat av SportyONE Vis innlegg
Og en ny sementblander koster faktisk ikke allverden. Ca 2500,- kroner...
Vis hele sitatet...
skal du rulle så mye stjerner av gangen? 2500 kr er ganske så mye, tenk på alle chemsa du kunne fått om du bygget en stjerneruller av scratch som ikke kostet noe

Har bygd en stjerneruller,kostet meg ingenting, alt som trengtes fant jeg hjemme, og den drives av en drill. I tillegg kan jeg feks slå sammen rammen til rulleren og legge den under sengen eller i et skap om jeg vil, en mye mere mobil rulle.

edit: glemte å nevne at det ikke tar mere enn 1 time og bygge en god ruller

rakk ikke å redigere forrige innlegg

Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Jeg har en 1.3L mølle (2 faktisk) og en tar 100g TT eller 300g svartrkutt!
Kunne tenkt meg kapasitet på en halv kilo TT, men til svartrkutt ser jeg det ikke forsvarlig å mølle mer enn 300g av gangen her hvor jeg bor
3L mølle kan friste til å mølle store mengder svartkrutt på en gang, var bare det, til trege kullkomposisjoner er det litt lite ja
Vis hele sitatet...
Har også bygd en liten kompakt kulemølle, tar en 3 liters www.Inoxia.co.uk trommel (rommer faktisk 3,7 liter), har litt korte akslinger så tromlene må være relativt korte men kan være tykke, har en pvc-rør trommel som rommer ca 2,6 liter, men får møllet irriterende lite kullkomper om gangen, så har vurdert og bygge enda en mølle til muligens en 6 liters trommel fra Inoxia. Prisen hos inoxia på tromler opptil 6 liter er så lave, at man slipper moms og tollgebyr, så her er det bare og bestille.
Sist endret av rotern; 4. januar 2010 kl. 02:22.