View Single Post
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Jeg liker ikke elektronisk musikk (med elektronisk musikk, mener jeg musikk der alt er gjort på en PC), fordi det ikke er naturlig. Jeg har hørt på mye trance opp gjennom, på gunn av kompisene mine. Noen spiller Cascada og sånne ting i bilen sin, mens andre er skikkelig hardcore med "peiling". Jeg lager beats, og elsker rapkulturen, men beats er egentlig ikke så elektronisk. Det er gjort av instrumenter, spesielt tromme selvfølgelig. ALLE kan bli gode i å lage "hel"elektronisk musikk.

Jeg elsker mye electronica, som for eksempel Daft Punk og Justice, men disse spiller inn det meste med instrumenter, og gjør det om etterpå. De spiller live på scenen, og da får man også hele atmosfæren til et band. "Hel"elektronisk musikk er på en måte umenneskelig musikk. Jeg syns også det er lame at dere sier sånn "blabla kan jo kategoriseres som elektronisk musikk, fordi de har brukt en eller annen elektronisk funksjon. Hallo, hvordan spiller man inn en plate? Det går ikke uten elektroniske instrumenter! Alle mixer en CD? Dessuten er det forskjell på å bruke elektronisk musikkelementer for å forbedre en sang på en måte, og det å bare ha elektroniske elementer som er laget av en PC?

Forresten: Så klart skaper det stemning, fordi bassen og hele smørja gjør så hjertet ditt humper og du blir full av energi! Og det at noen sier det ikke er mere dop i denne sjangeren, er bullshit. Hele konseptet er jo bygget på dop!
Vis hele sitatet...
Alle kan jo selvfølgelig ikke bli gode i å lage elektronisk musikk? Og hva er god musikk uansett? Det er jo en smaksak, uansett hvordan du vrir og vender på det. Om du sikter til selve lydkvaliteten, lydbildet etc er det ufattelig mye jobb bak. Driver med produksjon selv, og det ligger mye arbeid bak et GODT lydbilde, og da tenker jeg ikke på Cascada.

Og om du ikke visste det, er mange av Daft Punk sine største hits ikke spillt inn, men samplet. Endrer det ditt syn på gruppen?