View Single Post
Sitat av noobpower Vis innlegg
ok hehe da så, nei saken er bare det er en bekjent av med som jeg blir helt freaka ut av bare han beggyner å bable om livet og naturen og hvor vakkert det er osv og han mediterer hele tiden, og sier at jeg må åpne øynene osv, han har prøvd det meste tror jeg og LSD og en god del mer tror jeg. så jeg kan jo si at jeg har blitt litt(ehh.. veldig) skremt han.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, alle blir jo skremt av slikt som man ikke skjønner bæret av som blir trøkt opp i trynet på en. Han har definitivt skjønt/fått perspektiv på noe, men det er ikke sånn at man automatisk blir sånn av å ta syre. Det er ikke engang sikkert at du kommer til å ha en slik opplevelse som det skrives om her i det hele tatt.

Som svar til din tidligere post om avhengighet, så er det praktisk talt vanskelig å bli ordentlig hektet på syre, fordi det ikke har noen biokjemiske egenskaper som påvirker den delen av hjernen vår som styrer slikt. Man føler seg stort sett mett og oppbrukt etter en tripp, og gjentakelse frister gjerne, men det blir gjerne litt sånn "tjæh, til sommeren igjen"
Resistans bygges også opp ved bruk av sopp og syre, til det nesten dobbelte neste dag. Effektenes karakterer endres også i følge mange av de som har tatt det flere dager i strekk.

Enkelte personer, gjerne bare i enkelte livssituasjoner/perioder vil selvfølgelig bruke mer enn det som sunt er, sånn er det med stort sett alle rusmidler.

Man kan få gode opplevelser på syre, men man kan møte på utfordringer både under trippen og i etterkant, fordi det kan være veldig vanskelig å integrere opplevelsene i dagliglivet. Det å ikke klare dette kan føre til at man rett og slett detter litt ut. Jeg liker sitatet "It's hard to understand the simplicity of human lifestyle" for å beskrive dette skikkelig, ettersom man kan ende opp med et ganske så bredt perspektiv på tilværelsen og sitte med ganske mange spørsmål om en selv og ens liv.

- Men fortvil ikke om du skulle ende opp med en revolusjonerende tur. Det kan gi både ekstremt gode og ekstremt dårlige opplevelser, men det jevner seg som regel ut etter et par uker/måneder. Noe som egentlig er veldig synd med gode opplevelser, fordi jeg har aldri vært et bedre menneske enn uken etter jeg røykte DMT