View Single Post
Kristne ekstremister seg ned på meg siden jeg ikke tror på Gud eller kristendommen. Jeg ser ned på kristne ekstremister siden de tror de er noe høyere enn meg. Hvem som helst kan se ned på meg og tro de er noe høyere eller bedre, men hvem bryr seg egentlig? For min del kan de kristne ekstremistene her i Norge bare holde på med sitt, jeg bryr meg ikke. Jeg er ikke for å tvinge de kristne til å slutte å tro, den åpenbaringen må de få selv.

Man kan si hva man vil om statskirken, men jeg er glad i jul og påske da det innebærer fridager og kvalitetstid med familie og venner. Men jeg mener at man må få velge selv om man vil bli medlem av statskirken eller ikke. Folk må gjerne kalle meg rasistisk overfor de kristne, men jeg ser på kirken som en servicebedrift. De er sertifisert til å gjøre giftemål, de tar seg av de som skal i graven med å gi de en verdig sermoni osv. Jeg tror grunnen til at folk blir døpt, konfirmert og gift i den norske kirke har mer med tradisjoner å gjøre enn tro. Jeg konfirmerte meg ene og alene pga tradisjon, min søster gjorde ikke. Noe annet forhold til kirken kommer jeg ikke til å ha. Hvor min kropp havner etter at jeg dør bryr jeg meg fint lite om. Jeg har stor respekt for kristne, muslimer og alle andre folkeslag, så lenge den respekten er gjensidig.

Jeg er fortsatt, som mange andre, medlem av den Norske statskirke selv om jeg ikke er kristen. Jeg gidder rett og slett ikke melde meg ut da det verken koster meg en eneste tanke eller krone for å være medlem. Skatt må man betale uansett om det går til kirken, kongefamilien eller det norske veinettet.

Man kan ikke tvinge noen til å tro/ikke tro. Det blir bare umoralsk.
Sist endret av Remien; 16. desember 2009 kl. 22:52.