View Single Post
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Suggs Vis innlegg
Godt innlegg, men dette blir jo helt ute av kontekst, først så er du veldig saklig så kommer dette. Alle mennesker er forskjellige og vi oppfatter alle spørsmål forskjellig, det er ikke noe man kan forandre uansett. Å si at man skal fjerne religion er like dumt som å si at vi skal slutte å tenke eller å si at vi må innse sannheten, men hva er sannheten? Vi oppfatter jo ting forskjellig uansett. Noe som er sant for meg er usant for deg. Etter det innlegget så tror jeg ikke du helt mente det du sa med å fjerne religion ettersom religion er bygd på tro - og tro er en tanke. Dette er motsatt også, en religiøs person ville sakt at Jesus (eller noe annet) vil være sannheten og at alle må tro på han, men det betyr ikke at denne personen har rett.

Jeg er dog enig med at noen drar det for langt og at religion ofte blir brukt i sammenhenger som vårt samfunn helst ikke bør oppleve, også et godt poeng med statskirken - som jeg er helt imot.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg er så imot religion er alt det "onde" den har gjort. Jeg har stor respekt for samer f.eks. og føler at kristendommen har ødelagt mye av det folkeslaget.

Sitat av skolms
Bibelen må tolkes, ikke taes bokstavelig som du har gjort.
Vis hele sitatet...
Er jo nettopp dette som har ført til alt som har skjedd. Terrorister tolker toraen på feil måte og tror at hvis de sprenger seg selv og drar med et par stykker til så kommer de til paradis, men det er ikke dette den sier.
Sist endret av SemiColon; 16. desember 2009 kl. 22:11.