View Single Post
Det er en ting jeg lurer på, hvorfor er myndighetene og den norske befolkningen så trangsynte at de ikke ser hva religion fører til? Jeg blir litt forbanna når jeg ser hvilken prioritering vi har her i Norge, det er viktigere å få ut innvandrere enn å bekjempe den største samfunnsfienden vi har hatt siden den dagen vi ble født, religion. Vi lever i et moderne samfunn i 2009 (snart 2010) og enda har vi ikke fjernet religion. Vi har alle sett hva dette har ført til, og nei. Det er ikke bare snakk om krigene i Irak, Afghanistan osv., selv om de bør regnes med, men enn det som har skjedd tidligere i forbindelse med bl.a. kristendom. Brenningen av hekser, den store makten prestene hadde tidligere, massemordet på jødene (Holocaust), tempelridderne. Jeg nevner ikke alt her, men du finner kriger som har skjedd tidligere, bare på grunn av religion. Krigen som kjempes nå av USA, er en religionskrig, selv om vi ikke skulle ha trodd det. Terroristene som er det fine navnet på de, tar selvmord i den forstand at de tror at de kommer til paradis.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvordan folk kan tro at det finnes en gud, at det er en sjel/ånd/person som styrer alt. Det er jo det mest idiotiske jeg noen gang har hørt. Forsking viser at det ikke ble skapt et par som heter Adam og Eva, det er ikke gud som har brukt seks dager på å skape Jorden, og hvem var denne Jesus? En person som vandret rundt som en annen uteligger, helbredet folk og drakk vin. Jeg mener at det å tro på noe så dumt som en gud er som å tro på julenissen. Og hvor er denne såkalte himmelen/paradiset, den kan ikke være i himmelen over oss, som også blir kalt atmosfæren, for de fleste av oss har vært over skyene og sett at det ikke er fullt av folk der som lever i et paradis.

Så kommer vi til de kristne her i Norge, da snakker jeg om de virkelige kristne og ikke de som står som medlem i statskirken. Ekstremistene som faktisk tror de er bedre enn oss andre, bare fordi de aldri banner eller gjør noen synder, og at de har en gud å tro på. Jeg har ihvertfall opplevd det slik her jeg bor, de kristne er noen kvalme personer som tror de er høyest på rangstigen her i samfunnet.

Men hovedpoenget mitt er, hvorfor har vi ikke fjernet den idiotiske loven som automatisk setter oss som medlemmer i statskirken. Staten bør jo heller endre den loven og få mest mulig personer over på den andre siden. Religion koster staten penger og hva gjør den for noe godt? Gir den oss evig liv? Nei. Gjør den oss mer lykkelig? Nei. Kommer vi til et paradis etter døden? Nei, det tviler jeg sterkt på. Så hva gjør den da? Ingenting! Så kommer preken om at religion gir oss noe å tro på, noe som kan gjøre hverdagen lettere. Enn de som er humanister da? Er de personer som vandrer rundt på Jorden uten en sjel? Jeg er enig i at høytider som juleaften, påsken og slikt er kjekt, men trenger vi en religion for å feire noe da? 80% av de som feirer jul tror vel hverken på gud eller Jesus.

Hva mener dere om dette?
Sist endret av SemiColon; 16. desember 2009 kl. 21:56.