View Single Post
Sitat av Ryan Vis innlegg
JA, dette er jævli bra sagt, kvifor ikkje berre samle alle distroane i 2 stykke? Som i at vi slo saman alle verdens forum til 2 forum som alle kunne snakka på?

Greia er jo den at det sitte så mangen geeks rundtom og laga sin egen (du, ja DU kan lage din eigen distro på eit par dagar, null problem, du treng nesten ikkje å ha peiling eingong). Det å organisere, sei 15 000 nerda som vil lage 2 linux-distroar, hadde vore heilt umogelig.
Vis hele sitatet...
Legg det under et hoveprosjekt som f.eks Apache el som får en stor utviklermasse, men det fordrer at de som står bak prosjektet driver det som et skikkelig prosjekt, istedenfor små, løserevede prosjekter.

Tror du misforstod posten min, jeg mener IKKE at man bare skal ha 2 distroer, men om man ønsker å tekke folk som bruker windows, bør man ha FÆRRE og BEDRE alternativer (mht live cd og xwindow baserte løsninger) enn det som finnes i dag.

(Bare det å velge "rett" distro er pes nok til at de aller fleste ikke gidder å se noe mer på det).

Grunnen til at jeg forslår dette, er at idèen med fritt antall distroer har vært forsøkt i 10-15 år nå, uten at man har sett noen spesiell flukt fra windows, kanskje på tide å tenke nytt?

Se på Mac, lekkert og enkelt (og bra etter det jeg hører), mange som skifter fra windoze til mac, elkjøp sluttet å selge Asus laptopper med linux fordi folk ikke ville ha, da burde det ringe noen bjeller et sted. (ikke klokker men bjeller ).

Z
Sist endret av znapper; 16. desember 2009 kl. 14:34.