Tråd: MDMA og angst
View Single Post
timmeyh: Unnskyld? Kroppen har da vitterlig ikke masse MDMA i seg fra før. Det du tenker på er serotonin, som MDMA får hjernen til å utløse masse av. Nivået etterpå vil da være lavere, men hvis man holder MDMA-forbruket noenlunde fornuftig, så slipper man enorme underskudd og påfølgende depresjon (i mangel på bedre betegnelse) i perioden etterpå. Og når det kommer til å røyke cannabis når man har depresjoner, så husk at cannabis gjerne skaper angst hos enkelte i utgangspunktet, selv med bare litt røyking.

zorba: Og så er spørsmålet, hvor mye tar du egentlig? Og er det snakk om MDMA, eller ecstasy? Har opplevd å føle meg skikkelig crap etter å ha spist store mengder ecstasy før. Moderate mengder MDMA (typ. 2x 100mg tatt med en times mellomrom), har jeg ikke fått tilsvarende negative ettervirkninger av. Tvert i mot har jeg følt meg bedre dagen etterpå på grunn av den fantastiske opplevelsen (dette har selvsagt mye med hvem man velger å trippe med og at det skjer sjelden).

En siste ting som kan være greit å poengtere, er at det å tolke opplevelsen sin er en vesentlig del av å få det bedre. Som rottegift sa det så fint:
"Tar dop for å ha det bra -> Tolker ikke opplevelsen sin -> Ender opp med å ha det dårlig."
Med andre ord bør man ikke ta MDMA for å føle seg bedre, men man kan ta det som et redskap i en prosess.
Sist endret av Nichotin; 15. desember 2009 kl. 19:05.