View Single Post
Hm, interesant.

Må si at jeg liker trådstarters gennerallisering av nyttigheten ved å nå mål. Selvfølgelig er ikke verden svart/hvit men å gennerallisere ting hjelper ofte for å få klarhet i ting. Gennerelt sett så er ting ofte mye mer avansert enn en gennerallisering sier (og et gennerelt utrykk sier at alle logiske system tilslutt utelukker seg selv).

Personlig vil jeg gjerne si at struktur/orden og positive holdninger alltid hjelper (gennerelt sett). Bare se for deg hvordan en bedrift skulle fungere uten struktur og orden; ingen som vet hva de har ansvar for/skal gjøre, ingen system verken tidsfrister, budsjett, osv. Høyst sannsynlig vil det ikke fungere. Dette er selvfølgelig et veldig enkelt bilde, men jeg tror at det kan bli satt om til andre sittuasjoner. Om du har struktur når du gjør husarbeid så blir det nokk mer orden og høst sannsynlig fortere/mer effektivt gjort.

Dette betyr ikke at alt skal settes opp i skjemaer og planer, og etterpå fylles til punkt å prikke, men derimot så hjelper det nokk å sette seg mål for så å sette opp en plan for hvordan å nå mål i mange tilfeller. Hvordan pleier dere å dra på ferie? Velge ut et mål, bestille flybiletter og hotellrom, for så å dra bort og slappe av? Eller setter dere dere ned og finner ut hvilke serverdigheter, strender, shoppingcentre som er i nærheten, og kanskje sette opp en liten plan for hva du vil gjør vilke dager? Personlig går jeg i allefall delvis for den siste løsningen og finner ut at jeg da får brukt tiden mye bedre.