View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis du leser det jeg har skrevet, var et ikke i søken etter behagelige opplevelser at jeg ville reist meg opp, men for å poengtere at å arrestere folk uten grunn/på tynt grunnlag, og benytte seg av provisoriske, svært krenkende arrestasjonsmetoder, ikke er akseptabelt.
Vis hele sitatet...
Men dette er en ting som er lett å si i etterpåklokskapen. Har blitt arrestert på denne måten selv, og når man først har blitt pressa sammen i ei trang gate for å så bli skutt på med tåregass fra begge sider, så skjønner man at det ikke er vits å finne på noe mere kødd. Og folk har fått fingrene knust av de batongene man bruker. Og ikke minst av hensyn til alle de mindreårige og uerfarne demonstrantene som gjerne blir arrestert på samme tid. Selv takler jeg en ekstra dusj tåregass, men det er ikke sikkert at den livredde jenta på 15 ved min side gjør det.

Og for å se det i ett litt større bilde, så er vel det også bare en del av menneskers syke. Når man blir undertrykt på denne måten, så er det faktisk ganske vanlig å holde seg passiv i starten.