View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er allikevel viktig å huske på at du, som pågrepet, har en del rettigheter. Å tvinge arrestanter til å sitte ute på bakken i timesvis, er absolutt en tvilsom arbeismetode, og det er meget mulig at dette i seg selv er nok til en sak mot politiet.
Vis hele sitatet...
Joda, rettigheter har man, men det er ikke alltid, der og da, det passer seg at disse blir overholdt. Her hadde tydeligvis politiet "en stor oppgave" med å holde disse vekk så ikke alle toppfolka ble plaget med de. Missforstå meg rett, jeg er ikke enig i måten de opererer på. Men klarer å se det fra deres synspunkt, og etter hvilke ordrer de sannsynligvis har fått..


Sitat av felix_poker Vis innlegg
Heldigvis tilhører det jo også sjeldenhetene at politiet pågriper fredelige demonstranter i hundretall og/eller bruker batong mot de som måtte motsette seg arrestasjon på en ikke-voldelig måte.
Vis hele sitatet...
Jo, og godt er det. I praksis kan jeg ikke relatere da jeg aldri har vært del av en så stor demo. Men jeg kan jo tenke meg til/teoretisere ovenfor meg sjøl hva som har foregått her. Velger å kalle det "bekvemmelighetarrestasjoner" for den danske stat, som en vertsnasjon for dette toppmøtet..