View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av creavator Vis innlegg
Hvorfor ikke kutte alle idiotiske avgifter på nye biler og på biler som bruker alternativt drivstoff. (alle varianter inkludert i en pakke) Det er ikke sikkert så mange familier trenger 2 store bensin slukere for å komme seg på jobb. Kan hende 2 toyota prius for eksempel kan duge. Og mange steder er vel El bil også en god løsning? Da blir det mindre forurensing og folk kan leve omtrent det livet de lever i dag (om de husker å plugge i stikkontakten). Om jeg noen gang finner på å kjøpe meg bil i dette landet så kommer jeg til å kjøpe meg Elbil. Men for tiden har jeg scooter og det holder plenty for meg til å komme meg til og fra jobb selv i snøstorm for buss haha 2 om dag i min retning.
Vis hele sitatet...
Vel, du må huske på at vi også har en mangel på energi. Dvs går alle over til biodrivstoff/el så vil vi også slite med å produsere dette. Greit nok at enkelte motorer er mer effektive enn andre, men når vi fremdeles har en masse kullkraftverk i Europa så vil dette også forurense ganske mye.

Det er også verdt å merke seg hvordan den Norske regjeringa straffer bilprodusenter som produserer mer effektive motorer med den idiotiske HK avgifta.
Sist endret av legalize_it; 12. desember 2009 kl. 14:19.