Tråd: Lat mann!
View Single Post
[CENTER]Lat mann![/CENTER]

[LEFT]Situasjonen er følgende: Jeg er en gutt/mann på 17 år og har store problemer med stefaren til en kompis av meg. Problemet er det han er så lat at det blir plagsomt å være der!

Jeg og kompisen min spillte mye før (wow) og satt da oppe med dataen. Stefaren til kompisen min måtte jo selvfølgelig "prøve" wow da og der kommer problemet.

Nå er han hekta på wow å spiller ca 8 timer daglig (han har jobb), mannen er 30 år. I tilegg har han 2 små barn (5 og 3år)

Han gidder han ikke å bry seg lenger om noe! Barn kone eller noe. På hjemmebanen er han helt fraværende.
Et eksempel er: Barn 3år slår seg i andre etasje, i rommet ved siden av datarommet. Mannen er i raid. Ungen skriker som faen. Jeg venter 5 sek og ser dumt bort på han som faktisk er faren til barnet, men han ber meg om å hente jenta! stefaren sier: "jeg er optatt, raider".

Hadde dette vært et engangstilfelle hadde det vært helt greit, men det er det ikke. Han fortsetter med unskyldningene sine dagen lang. Det har gått så langt at han ikke lenger gidder å lage mat til sine barn før de har skreket i over 1 time!

De eneste grunnene til at han forlater stolen frivillig nå er at det er mat nede eller for å gå på do. Han prøver selvfølgelig å likestille seg selv med stesønnen sin om plikter de har hjemme. Kompisen min/stesønnen er 15år.
Eksempel: Kona roper på mannen sin for hjelp, han bare snur seg rundt i stolen og sier "kan ikke du gjøre det da?". Dette skjer flere ganger daglig og kompisen min er drit lei (m2)!!!

Dette ble kanskje litt uklart men jeg håper på hjelp fra noen av dere der "ute"

Hvordan kan vi få denne LATE mannnen til å forstå alvoret? Hvordan få han til å slutte å game wow? Hjelper ikke å ta nettet, da han bare finner et annet spill som ikke krever nett.

Grunnen til at dette plager meg er at jeg faktisk bryr meg om disse barna!

Håper på noen svært gode svar, dette er et vansklig problem for alle!!![/LEFT]