View Single Post
Sitat av g3tl41d Vis innlegg
En rettsak er psykologi, du må framstille deg selv på en måte som skiller deg mest mulig fra tiltalen. Jeg har gjort mer kriminelt enn de fleste, men har fortsatt reint rulleblad. Det skylder jeg mye på min holdning og framtreden i rettsalen, der jeg har kledd meg i dress, velstelt og sitter rak i ryggen og er høflig. Jeg har hatt fellende bevis og vitner mot meg men fortsatt blitt frikjent.



Det der er ord fra en uvitende mann, du har tydligvis ikke mye peiling på grunnleggende psykologi ! Selfølgelig er det større sjangs for å få mildere straff om du er kledd i dress, det er jo en hovedtaktikk å framstille seg selv mest mulig bort fra anklagen. Enhver advokat prøver å framstille deg som en lovlydig person, da er det ganske logisk at du stiller i dress for å forsterke den framstillingen.
Vis hele sitatet...
Det at du kaller meg uvitende angående dette her provoserer meg faktisk.
Ikke så mye, men litt.
For akkurat nå er det du som er den uvitende her!

Du kan ikke basere erfaringer du har gjort deg på amerikanske filmer, noe du mest sannsynlig må ha gjort.
INGEN av mine advokater har henstilt meg om å kle meg over gjennomsnittlig pent i retten.
Jeg ønsker også å nevne at den ene advokaten jobber for et av de mest respekterte advokatfirmaer i Norge og har bistått som forsvarsadvokat i Norges største og mest kostbare straffesak.

Men hei, jeg skal i retten igjen ut på nyåret.
Kan du sende meg telefonnummeret ditt på en PM så kan jeg ringe deg når jeg trenger tips om hvordan jeg skal kle meg?