View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg greier ikkje å fatte at folk har innvendinger mot at ein industri som er dømt for å villeie folk får fjerna mogelegheitene sine til gratis reklame.

Vil ein ha tobakk er det fortsett råd å kjøpe det. At det blir litt mindre reklameeffekt har eg INGEN innvendinger mot. Vil eg sjå på utval kan eg alltids spørre på butikken - det er ikkje forbud mot å vise det til folk som spør - besøke nettsida til produsenten, eller stikke innom ei spesialforretning for tobakk som også har lov til å vise det.
Vis hele sitatet...
For min del er det ikke det at det blir ulovlig i seg selv å vise tobakken, det er mer det at dette minner sterkt om snikinnføring av røykeforbud i hele landet. Jeg kan allerede fortelle deg at neste steg i prosessen er å gjøre salg av tobakk ulovlig i dagligvarebutikker, så du må til en tobakksforretning for å få tak i tobakk. Deretter følger røykeforbud på landsbasis.

Missforstå meg rett; jeg er absolutt for at færre personer skal begynne å røyke, men jeg er mer for et fritt land der opplysning råder, ikke forbud. Jeg vet at snus kan være skadelig, men jeg velger å fortsette, og kunne jeg valgt igjen om jeg ville snuse eller ikke, så hadde jeg likevel fortsatt.