View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er ikkje snakk om eit val i mine auge - det er noko vi må betale for! Kostnaden ved ikkje gjennomføre tiltak er sannsynlegvis høgare enn kostnaden ved å gjennomføre tiltaka - samt at det gjev mogelegheiter til framvekst av ein ny økonomi basert på andre ting enn å pumpe opp dinosaurer.

Foreløpig er det ikke mange som er interessert i å investere i grønn energi

Den ekstreme polariseringa du står for tilfører forøvrig ingenting til debatten; du diskuterer ikkje - du konstanterer.
Vis hele sitatet...
Tja, om menigmann hadde vært interessert i å betale gildet hadde det vell vært gjort for lenge siden. Foreløpig er folk interessert i å investere i pumping av dinosaurer.

Ang. polariseringen du snakker om har jeg forståelse for at enkelte føler det sånn ja. Men er det ett faktum eller falsum?

Sitat av etse Vis innlegg
hva med å legge opp til mer bruk av tog rundt i Norge? Kollektivtrafikk er både sikrere og mer miljøvennelig. La folk som pendler mye mellom byer bruke tog når de pendler f.eks. oslo->kristiansand eller til trondheim o.s.v. Ved å tilby et god tilbud med togtransport over hele landet kan vi og enkelt bruke dette til å frakte varer til og fra nord-norge ganske effektivt. Hvis man i tillegg gjør det greit å ta buss/trikk i byene og får et godt tilbud her, og passer på at alt holder rutetidene så mener jeg at folk flest som oftest kan klare seg helt uten bil. (det finnes alltid unntak, men man ville fått redusert biltrafikken kraftig). Og om de fleste bruker tog, buss og annen kollektivtransport er det mindre kjøretøy på veien, noe jeg har stor tro på at vil redusere antall ulykker samtidig som det skaper mindre kø og miljøvennlige gevinster.
Vis hele sitatet...
Koster altfor mye å bygge dette. Svarer seg kun på noen strekninger i Norge. Om man setter det i ett miljøregnskap,så svarer det seg, men det er da strengt tatt ikke en del av virkeligheten i dagens samfunn!