View Single Post
Zeppelin, jeg har lest tråden og klarer fortsatt ikke se hvorfor folk klager. Ihvertfall ikke basert på min egen opplevelse som student med samme økonomiske forutsetninger som blir nevnt i tråden.

Med tanke på om jeg aldri dro ut eller ikke, så jo .. jeg gikk ut. Jeg var med på studentkroer, jeg var ute med kompiser og jeg kjøpte meg vel faktisk ett par fotballsko en gang også. Jeg var ikke ute flere ganger i uka. Jeg var ikke ute hver eneste helg. Ikke på fylla ihvertfall, det hadde jeg ikke penger til. Jeg klarte å legge opp livsstilen min til å passe den økonomiske situasjonen min.

At studenter ikke kan jobbe er pisspreik. Hvis du sitter der og forteller meg at enkelte studenter sitter på skolen fra x om morgenen, til y om ettermiddagen/kvelden, for så å dra hjem og kjøre snyteskaftet ned i bøkene og studere hardt før man skal sove, hver bidige dag, hver bidige helg, så vil jeg gjerne vite hva slags studie det er.

Alle trenger å koble fra på ett eller annet vis. En jobb kan fungere like utmerket som avkobling som det en time eller to på sofaen kan. Det er heller ikke snakk om å jobbe i skoletiden og la det gå utover skolearbeidet. Finn en jobb der du kan jobbe som det passer for deg. Kassa på rema er kanskje ikke jobben du drar damer på, men penga er gode og det er fullt mulig å få til vaktbytter ol.

Alt lar seg gjøre med litt planlegging og egeninnsats.