View Single Post
Har litt erfaring me heroin selv..
Var bodsatt i utlandet i et år, i et land der prisen på stoffet var så lav at det var latterlig (rundt 1 kr per 10 mg) og tilgangen var stor (fikk det levert på døren 5 minutter etter bestilling.) Tok ikke lange tiden før jeg mistet kontroll på nysjerrigheten og kjøpte min første stripe. Begynte forsiktig; chippet (tok en gang i blant) i et par måneder uten å merke noe som helst problemer. Sakte men sikkert begynte jeg å misste mer og mer kontroll, etter som jeg ble mer og mer forelsket i rusen og det tok ikke lange tiden før jeg brukte, all day, everyday. Her fra øket toleransen noe enormt, og havnet fort opp i et snitt på 3-4g heroin til dagen (sniffet/røyket). En cocktail av heroin og kokain (speedballing) ble fort en favoritt, så jeg var i tilleg oppi et par g kokain til dagen.
Merket lite til de fleste konsekvensene som vanligvis følger med bruk av dette stoffet. Hoved grunnen til dette var at det var så billig, at jeg merket aldri til noen økonomiske problemer. Jeg klarte faktisk å leve mer eller mindre et normalt liv på heroin (nei man ligger faktisk ikke i en helt egen verden under rusen, eller det vil si, man gjør det ofte i begynnelsen, men så snart rusen blir moden, er det lett å fungere) jeg klarte å studere som normalt, fungere like bra sosialt som vanlig (selvom det hente jeg sa nei til fest mer enn en gang, slik at jeg kunne heller ligge hjemme forran tven med "gud inni meg".) og drive på me mine mer normale interesser; dykking, seiling, fisking, foto osv. Det var heller ikke mulig å se det på meg, utenom et vekt tap på 6 kilo, så såg jeg helt normal og frisk ut.
Med dette sagt, skal du få en liste av de negative effektene jeg opplevde (disse ble mindre og mindre vanlige jo mer erfaren bruker jeg ble)
- Kvalmenhet, oppkast (bare i begynnelsen)
- Kløe
- Forstyrret søvn rytme (hente jeg voknet opp midt på natten fordi jeg var sugen)
- Forstoppelse (perioder opp til 10 dagers mellom rom)
- Problemer me å tisse
- Mindre interrese for sex (gadd ikke å onanere en gang til slutt)

Mitt lille heroin eventyr tok slutt for ca 6 måneder siden, da jeg kom hjem til norge (hadde altid planlagt å slutte da, visste at viss jeg ikke klarte d, ville jeg fort havne opp i problemer; noe helt annet å ver heroin avhengig i dette landet!!) Et par timer før flyet gikk, satte jeg min første og siste sprøyte, (hadde altid lysst å prøve dette med tanke på at rusen er mye myyyyyyyyyyeeeee bedre!) og fyyyyyyyyyyy faen, ord kan ikke beskrive hvor godt jeg hadde d.
Anyways, før jeg visste ordet av det var jeg tilbake i norge, og i ferd med å bli edru for første gang på 8 måneder, hadde ikke peiling på va som ventet meg siden jeg aldri hadde opplevd mangel på heroin før.
Det var rett å slett, smertefullt og et rent helvette for å si det mildt; diahre, oppkast, kraftige muskelsmerter, insomnia, deprasjon, skjelving, kaldsvetting og feber i tre dager, etterfulgt av mer muskelsmerter og kaldsvetting i ca 10 dager til. Under denne tiden va jeg konstant på weed, valium og anti deprasjons piller, noe som hjalp enormt.
Ca en måned etter jeg ble clean fra H, begynte fristelsene å ta mye krefter, heldigvis hadde/har jeg ikke peiling på hvor og hvordan man skaffer stoffet her i landet, så jeg hadde ikke så mye valg, i tilleg som ekstra hjelp fortalte jeg vennene mine om opplevelsen og har takket være di, ikke vert i nærheten av å prøve H igjen.
Heroin var en fanatastisk opplevelse og var i min situasjon verdt det!
MEN Jeg kan ikke legge nok vekt på hvor utrolig lett det er å ende opp føkkt opp på grunn av det. Hadde denne hendelsen tatt plass i norge, hadde det ikke vert sjans i helvette at det gikk så bra, det håper jeg virkelig at alle forstår. Får du sjansen, så tenk deg godt om, en gang er faktisk nok og i mine øyne like farlig som å spille russian roulette, viss ikke farligere...
Jeg var idiot som gadd å risikere d!
Sist endret av Nichotin; 30. november 2009 kl. 22:53. Grunn: Endre 'd' til 'det' og annen småfiksing på språket i en ellers god post.