View Single Post
Sitat av Sot-Jo Vis innlegg
Du må gjerne bruke det faktum at bibelen ikke liker abort som grunn for at du ikke liker det heller, selv om jeg finner skremmende at det finnes tilsynelatende oppegående mennesker som bruker en eldgammel hokus-pokus-bok til å gjøre rede for holdepunkter i livene sine. Men for all del, du kan mene hva du vil.
Og bare fordi det ikke kan sies mange ganger nok, et tre måneder gammelt foster er like mye et menneske som mel er et brød.
Vis hele sitatet...
Ha litt respekt. Bibelen er verdens mest solgte bok, og har MANGE bra ting i seg også for dere som elsker å google etter bibelske motsigelser, gammeltestamentlige lover og regler som er absurde i dag og skylde på dagens kristne at kirka har blitt brukt som et verktøy for maktmisbruk og utnyttelse opp i gjennom historien.

Gleder meg til den dagen Darwinismen også havner i "religion, livssyn og etikk"-bøkene, for det er akkurat det det er.

Jeg er forresten i mot abort. Ikke 100 % sikker på om jeg vil forby det i Norge eller ikke, fordi jeg vet at andre ikke har de samme meningene som meg, men syns det er absurd at det "dør" titusentalls foster hvert år. Kilde, "Unge gravide: Én av to tar abort!" (og anbefalt lesing)