View Single Post
Jeg ser jeg var inkonsekvent når jeg refererte til mitt første innlegg. Der skrev jeg ledere, og da tenkte jeg på andre kommunistiske regimer i tillegg til Sovjetunionen, sånne som i Kambodsja, Cuba, Kina og Nord-Korea.
Ja Tysklands herjinger er nok ikke så langt unna når det kommer til Sovjetunionen, men jeg vil tro Stalin forøvrig fikk flere drept. Tallene på ofre har jeg lest at spriker mellom 5 til 80 millioner.
Antall tyske jøder som ble utslettet i holocaust lå vel mellom 160000 og 180000. Tallet på ofrene for de lange knivers natt ligger på et hundre eller to hundre. Sigøynerne, kommunistene, homofile og de psykisk funksjonshemmede har jeg ikke tall på.

Ja virkelig presis argumentasjon med Fritzl sammenligningen, det skal du ha. Men jeg skulle egentlig lande på din konklusjon til slutt. At navnet er verdiløst, eller som jeg forklarte at en ide kan ikke skade noen i seg selv.
Poenget var vel at etter mitt synspunkt finner jeg det merkelig å strebe etter en ideologi som så mange massemordere har hevdet at de følger. Og du kan vel være enig at denne tråden sklei ut i søla før side 7 ?