View Single Post
Sitat av tnt85 Vis innlegg
De kunne gjerne lagt ut navn og bilde av mobberene også.
Kjekt å ha lister med folk en ihvertfall ikke skal ansette.
Vis hele sitatet...
Tja, vet ikke heeeelt hvor lurt det er. Jeg opplevde det verst tenkelige, å få falske anklager om å mobbe en medelev. Ble masse bråk og helvete av det. Pga. alderen min, så var det ikke naturlig å motsi læreren og alle de andre som mente jeg hadde mobbet denne eleven, istedenfor startet jeg å tro på det de sa. Etter noen måneder med et strengt regime der bare det at jeg så i retning av denne medeleven ble notert ned, kom sannheten for dage. Vedkomne hadde lidd stort under en kombinasjon av kjæledyr som døde og foreldre som skilte seg på en gang, og hadde derfor fått for seg at alt mulig rart var ment som mobbing. Et eksempel læreren brukte var "en gang du hadde sagt han ble fin på håret etter å ha klippet seg, så hadde han begynt å gråte etterpå fordi han trodde du mente han alltid har vært stygg på håret".

Poenget mitt er, hvem som innen rimelig tvil er mobbere blir ikke avgjort i noen rettsal. Å starte å henge ut mobbere er definitivt ikke veien å gå, spesielt når det er sjanse for at folk ikke mobber i det heletatt!

Håper derimot skolene finner en bedre måte å kue mobberne på enn dette "nulltoleranse"-fjaset. Opplevde det da jeg selv prøvde å gå til skolen på grunn av problemer med mobbing. Mobberne måtte i samtaler og fikk skikkelig mye problemer, noe som endte med mer drit mot meg. Samtidig ble jeg sett ned på av resten av trinnet, som var venner med mobberne, fordi jeg måtte ha lærere og foreldre til å passe på meg. Løsningen ble å starte på karate for deretter å banke et av de største rasshølene i skolehverdagen min halvt til døde. Har ikke opplevd piss fra medelever siden den gang.

PS: Forsvarer ikke vold, mitt tilfelle er ment for å illustrere hvordan ting dessverre fungerer.