View Single Post
Fra en personlig synsvinkel syns jeg det er greit at de har alle disse forholdsreglene, ikke at de fungerer om du vet hva du gjør men de har et formål, om ikke det de er ment for...
Jeg kan for eksempel ta med meg minst 6 våpen (som jeg kommer på i farta) som er spessielt dødelige om du vet å bruke dem men som du ikke kan bli stoppet for av hverken fly kontroll eller politi og kunne smuglet uendelig mange våpen som hvem som helst kunne brukt ombord på diverse måter jeg helst ikke vil oppgi men et enkelt eksempel alle kan finne ut om er jo keramikk kniver.

Men poenget mitt er dette:

Flyplasser er spessielt sårbare mål for biologiske våpen og vil iløpet av timer kunne spre et dødelig virus over så og si hele planeten, ikke at dette stopper de som vet hva de gjør men det stopper ihvertfall usikre amatører og gjør ofte at "halv profesjonelle" men dårlig trente "terrorister" ofte blir nervøse og avslører seg selv.

Så var det flyene i seg selv, en boing 747 har mer destruktiv kraft enn en lastebil med TNT og du kan styre den inn i nesten hva som helst, pluss at de er perfekte mål for gisseltagere da de er mobile og vanskelige å innta, igjen ikke noe man har lyst til at noen skal ha muligheten til å gjøre men fortsatt hindrer det bare amatører.

Men, til tross for at det kun hindrer amatører sørger det i alle fall for at vi slipper å lese om flykapringer og fly styrter i bebodde områder hver eneste uke, for å gjøre det riktig må det kapital og planlegging til og det sørger som regel for at de avslører seg selv før de får gjort ugjerningen.

Når det gjelder det å vise legitimasjon på flyplassen mener jeg at det burde holde lenge med pass da de ikke får noe mer brukbar informasjon fra kredittkortet ditt uansett da et kredittkort er mye lettere å forfalske enn et norsk pass (har personlig aldri opplevd at noen har krevd det), og kan ikke forestille meg at de ikke lar deg fly om du sier at du ikke har et kredittkort på deg, så sant du ikke legger det å skåla med nøklene eller i lommeboka på tur igjennom detektoren XD

Vil også påpeke at bombingen av world trade center ville vært noe som en bra ting da det egentlig ikke er noe annerledes enn befolkningen gjorde i Vietnam under krigen, nemlig forsvare sitt eget land på en hver mulig måte.
For en gangs skyld er det ikke bare amerikanerne som dreper sivile for å understreke at de mener alvor.
Men mener også selv etter å ha sett videoene av tårnene falle et par ganger at fysikken rett og slett ikke stemmer og at hele hendelsen var iscenesatt.

Kommer ikke på så mye mer å skrive for øyeblikket men dukker nok opp mer enn nok mot argumenter ^^

Peace.