View Single Post
vold er ikke noe som skal forekomme i skolen, og hvis en elev faktisk må ty til dette for å stoppe mobbingen selv er det vel en grov feil ett sted?

som Kenshi sier med balltre og han ene i gymmen så får jeg ett inntrykk at lærerene egentlig gir langt faen i elevene de har ansvar for og ikke klarer å gjøre jobben sin.

vold skal etter min mening kun brukes som siste utvei om personen ikke klarer å opfatte ord, og syns det rett og slett er kvalmt at "outsideren" skal få all skyld for å faktisk stå opp for seg og forsvare seg da lærerene ikke klarer å gjøre jobben sin, men at "outsideren" løfter hånden så fort han blir sagt i mot er helt feil, men regner med folk forstår

"undervisningen" skolen kjører med å snu det andre kinnet til føler jeg er litt dobbelmoralsk. i bunn og grunn mener de at man skal godta å få stygge komentarer etter seg, bli pirket på, slått, dyttet osv? hvor er moralen i det?

hvis jeg noen gang kommer til å bli far kommer jeg til å lære ungen min å kunne stå opp for seg og lære å slå pga jeg kan tenke meg hvor jævlig det må være å faktisk ikke ville gå på skolen fordi en elev gjør alt for å få dagen hans ekkel.

og helt til slutt vil jeg få trekke frem en film lagd av en freak som satt spor i meg og forhåpentligvis andre: Mobbing