View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Vent med ironien til du har et faktisk poeng.

Er det virkelig så urimelig å kreve at media tar en mer bevisst og ansvarsfull rolle når det kommer til å utlevere ferdigfordøyde inntrykk av korrelasjon mellom hudfarge og atferd? Det har tidligere blitt nedsatt et utvalg for å holde media i sjakk når det kommer til andre etiske problemstillinger (PFU), og jeg ser ikke at det skulle være umulig, eller spesielt vanskelig, å utvide formålet eller forskriftene til å ikke tillate påpekning av uvesentligheter som kun bidrar til økt hverdagsrasisme.


Tror du Ole-Gudbrand fra baksida i Kvam får et bedre inntrykk av innvandrere hvis de hjelper gamle damer over gaten? Jeg tror ikke det, av den enkle grunn at den eneste eksponeringen han får er gjennom VG, og de kommer neppe til å skrive om slike trivielle hverdagsting. Uansett er det flott om de skulle hjelpe gamle damer over veien, men de kan strengt tatt ikke pålegges et større ansvar for å gjøre det enn deg. Kanskje det har en eller annen form for virkning på enkelte av de som er i umiddelbar nærhet, men at det vil få noen samfunnsmessig slagkraft er jeg svært skeptisk til.

Hva mer har du i tankene? Det er begrenset hvor mange strandede gamle damer du finner langs veikanten.


Usikker på hva du insinuerer her, men hvis du skulle være så dum å tro at jeg mener noe negativt med ordet "innvandrer" etter å ha lest postene jeg har skrevet, så er det noe feil med deg. Med ordet innvandrer refererer i denne sammenheng jeg til fastboende mennesker i norge, gjerne med norsk statsborgerskap, som er av en synlig ikke-vestlig etnisk opprinnelse, men dette blir litt tungvint å presisere hver gang. Jeg foreslår at du klipper av de løse trådene du forsøker å henge fra deg og holder slike våsete insinuasjoner for deg selv i fremtiden. Hvis du hadde et annet formål med dette avsnittet, så føl deg fri til å utbrodere.


Jeg har ikke manet til fiendlighet. Jeg har heller ikke ment at man skal kritisere uten argumenter, og jeg vet ikke hvor du har dette fra, men derimot å "strekke ut en hånd" til de vil bli litt ekstremt i motsatt retning, sett at vi har samme definisjon av uttrykket. De står for et fremmedhat jeg ikke kan akseptere, men behandling med hverken silehansker eller boksehansker vil være særlig hensiktsmessig.
Vis hele sitatet...
Wow du er en sinna og forknytt mann..

1. Jeg var ikke ironisk mot deg, jeg mente faktisk at å forandre media var en god ide.

2. Å hjelpe gamle damer over veien var bare et eksempel på hvordan man kan starte, hva som kommer etter er jo kansje litt opp til de som er interessert i å gjøre gode gjerninger da.. ^^

3. DU var den som reagerte på at JEG ordet invandrer in the first place.. Hvor får du det fra at "jeg er så dum å tro at du mener noe negativt med ordet "innvandrer" etter å ha lest postene du har skrevet, så er det noe feil med meg." (slooow down med fornærmelsene angry man.. )

4. Jeg syns det høres helt logisk ut at det høres for ekstremt ut å strekke ut en hånd for et så sinna menneske som deg. Men tro meg, en vennlig approach kommer man lengst med.
Rasistene aksepterer ikke innvandrere og du aksepterer ikke dem.. -Den runddansen får du danse alene for nå melder jeg meg ut. ^^