View Single Post
Heisann folkens,

Jeg er i den situasjon at jeg trenger å legge meg opp minst kr 200 000, men gjerne kr 300 000, så fort som mulig.

Per i dag jobber jeg som tømrer med en stort sett normal arbeidstid. Har mulighet til å jobbe overtid nå fremover og kommer til å benytte meg av det, men det er uansett svært vanskelig å få lagt seg opp det jeg trenger uten at jeg har et perspektiv på 5 år eller flytter hjem til foreldrene mine igjen

Har noen tips til noe annet jeg kan prøve å se meg etter?

Jeg forventer ikke å bli adm. direktør altså, men ser etter alternative ruter til målet mitt.

Kan f.eks være interessert i å jobbe ekstremt mye en kort periode om det finnes noen jobber hvor det kan la seg gjøre.

Har tenkt på å starte opp som selvstendig næringsdrivende, men det krever litt investering igjen og kan være litt risikabelt.

Har også vurdert å prøve å få en jobb på sjøen, men har hørt at det er vanskelige tider akkurat nå?

Nattarbeid?

Risikofylt arbeid?

Hvis noen lurer, så skal jeg bruke pengene til å handle aksjer. Har studert markedet deltid/fulltid i 2 år og begynner å få brukbar kunnskap, men mangler altså penger til å starte opp virksomheten.

Jeg er overbevist om at det finnest en smartere måte enn å slite som tømrer i årevis, men lider desverre litt av tunnelsyn her.

Er også gjerne villig til å flytte på meg hvor det skulle være om det er en nødvendighet. Ihvertfall for en kort periode.

Av utdanning har jeg altså fagbrev som tømrer samt generell studiekompetanse.

Ekstremt takknemlig om noen har gode innspill her.

Med vennlig hilsen,

Elijah