View Single Post
Sitat av ivar669 Vis innlegg
AH! Lei av at Norge skal endre seg etter hva innvandrere vil. Kan ikke de vende seg til VÅRE "regler og rettningslinjer" i stedet for at vi skal endre samfunnet og alt som hører til?! De gikk over streken med politi-hijaben..
Vis hele sitatet...
Selvsagt skal innvandrere rette seg etter våre lover og regler. Men jeg vil stille deg akkurat det samme spørsmålet som jeg stilte noobpower
uten at jeg fikk svar fra ham heller.

Hvilke norske lover er det som forbyr bruk av hijab? På hvilken måte strider bruk av hijab på t-bane / buss (eller lignende) mot noe som helst annet enn fordommer?

Jeg vil snu på problemstillingen. Siden vi krever at de følger våre lover og regler, hvorfor skal vi ikke da gi dem de samme rettighetene som vi krever? Religionsfrihet er en grunnleggende demokratisk rettighet. Hvorfor skal vi nekte våre nye landsmenn dette?

Jeg vil også understreke at et demokratisk samfunn ikke kan eksistere uten endring. Det ligger i demokratiets natur. Et samfunn uten endring er et diktatur, og selv i slike er det sjelden man kan stoppe endring / utvikling særlig lenge.