View Single Post
Sitat av Alfadir Vis innlegg
Forskjellen er at hijab blir brukt for å undertrykke og kontrollere seksualitet, det blir ikke skaut. Anbefaler men størt av alt er friheten av Hege Storhaug
Vis hele sitatet...
Ikke selve klesplagget, jeg kan tildels være enig i at seksualiteten ikke står veldig fritt i enkelte islamske gruperinger og samfunn.

Nå høres det også ut som om alle islamske kvinner bruker hijab og at alle som bruker blir tvunget til det.
Det enkelte må prøve å forstå er at disse menneskene tror på det som blir fortalt og det som står i koranen, og føler seg ikke tvunget til noe somhelst. Akkurat som kristne ikke tror på sex før ekteskapet, det handler måteholdenhet, noe som er en sterk verdi i de fleste religioner.

Edit: på koranen.no omtaler de hijab som skaut og omvendt

Og siden jeg var igang med å lese der, så fant jeg ut at seksualiteten også er svært viktig i islam. Man skal kle seg anstendig og sømmelig. Man skal tone ned kjønnene og det rent kroppslige og fokusere på verdiene, dog er det regler for hvordan både menn og kvinner skal kle seg. Altså en mann skal kle seg som en mann og omvendt med kvinner. Islam er langt fra den eneste religonen som er "gammeldags"

Beklager at jeg går off-topic, slett om nødvendig
Sist endret av soriamoria; 11. november 2009 kl. 21:49.