View Single Post
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
558
Sitat av slashdot Vis innlegg
I ein slik situasjon hadde eg utan viare akseptert ei orsaking og sagt meg ferdig med det. Hadde det ikkje komt ei orsaking hadde eg tatt det opp tenesteveg til eg fekk ein reaksjon.
Vis hele sitatet...
Mener du det? Jeg hadde kommet til å fyrt meg til himmels hvis dette hadde skjedd meg. Husk at OP ba læreren om å forklare seg, men hun avviste det ved å fortsette å le ham i fjeset. Dette synes jeg er så sykt frekt og uproft at jeg ikke hadde akseptert en beklagelse, med mindre det ble gjort på en måte som var pinlig for henne.


Jeg innser at jeg kan virke veldig barnslig her, men jeg synes dette er så ekstremt feil oppførsel av en lærer at jeg ikke hadde latt det ligge. For det første fordi det ville plagd meg resten av livet, for det andre fordi jeg rett og slett ikke synes slik oppførsel skal gå ustraffet.

Og forresten, jeg synes ikke nødvendigvis hun bør miste jobben eller noen andre permanente konsekvenser. Jeg synes bare hun må innse at det hun gjorde var høl i hue, og bli fortalt dette på en måte som gjør at hun ikke gjør det igjen.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det beviser ingen ting.

Jeg vet ikke noe mer enn det du gjør, forskjellen er at jeg ikke går ut i fra at det ble gjort med verste hensikt. Å skrike etter blod før saken i det hele tatt er tatt opp gjennom de rette kanalene, dét er latterlig.
Vis hele sitatet...
Hensikten har vel heller lite å si i denne sammenhengen. Jeg synes ihvertfall ikke vi kan lage presedens som sier at det er greit for lærere å dra ned buksa på elever i klasserommet. Men jeg er enig i at det bør tas opp med de riktige personene (læreren, rektor, OP og kanskje foreldre) før eventuelle konsekvenser påføres henne.