View Single Post
Det er da for all del en grunn til at barnehagene søker mannlige utdannede pedagoger?

På ungdomsskolen hadde jeg en mann og en kvinne som var mine kontaktlærere. Mannen sa "hold kjeft" og kvinnen sa "hold kjeft" - Poenget mitt er at vi hadde to sosiale og kule lærere, men som sa ifra når vi gjorde noe galt.

Søstern min er nå 28 og lærer, ut ifra hva jeg har forstått så er hun ganske radikal i forhold til den skolen hun jobber på i Oslo. Og hun prater om teknikker om hvordan være autoritær(?) men fortsatt være venn med elevene. Elevene mener hun er beinhard, men respektabel.

Tror ikke problemet er at det er for få mannlige lærere, men at det er for mange feministiske.
Vet ikke alt for myye om lærerskolene, men tror jeg kan si at bør være vanskeligere å bli lærer(større krav og allsidighet) friere tøyler som lærer i praksis.

Og disse rapportene betyr ikke en flue... Skal staten sjekke hva en person driver med, så kan man ikke lese fra et ark. Man må være i klasserommet. Og det er en jobb for opplæringsleder på skolen.
Det var det jeg rakk i dag, Takk for meg.