View Single Post
Sitat av skolms Vis innlegg
Nydelig.




Du tok en veldig stor sjangse der. Bra å høre det gikk bra!

Jeg ser ingenting gale med å ha sex med en på 15 når man er 19 så lenge hun er bra utviklet. Da mener jeg at dem er på det stadiet de har begynt å få litt former rundt hoftene. Hehe

Jenter på 15 og gutter på 18 er vel ikke så langt unna hverandre mentalt i de fleste tilfeller.
Det sies at jenter utvikler seg raskere enn gutter. Om det er fordi jenter har større behov for å være som alle andre og dermed blir fortere "voksen" vet ikke jeg.



De har hatt et forhold til hverandre.

I denne situasjonen er det overhode ikke som at en voksen har truet ett barn.
Det er heller mer en gutt som truet en jente.
Men først var det jente som truet gutt.

Så lenge du står for likestilling kan du ikke si noe på det at gutt truet jente.
Vis hele sitatet...
Jeg er skremt av hvilke holdninger mange av guttene viser frem.

Det er viktig at dere forstår at fysisk modenhet ikke kan vektlegges i vurderingen av om personen kan ha sex eller ikke. Det finnes 11 åringer som fysisk er modne, uten at de kan ha sex av den grunn!

Dessuten vil større fysisk aldersforskjell enn 2 år alltid være for mye, med mindre den som har høyest fysisk alder er lettere tilbakestående. På samme måte kan en aldersforskjell på mindre enn 2 år også gi straff, hvis den yngste er lettere tilbakestående slik at forskjellen i mental alder er mer enn 2 år.

I tilfellet til trådstarter er det hevet over enhver tvil at en mindreårig er seksuelt misbrukt.
For det første har trådstarter utnyttet en ung og umoden jente for å skaffe seg sex. Dette er dessverre ikke uvanlig fordi jenter i denne alderen, som mentalt ikke er mer enn barn, raskt blir ukritisk "forelsket" og ser opp til voksne gutter og menn. Naturlige pubertetsproblemer i relasjonene til foreldrene og opprørstrang er andre forholdsom styrer jentene i denne alderen.

Uansett er det alltid den voksne som skal og må ta ansvaret for å ikke utnytte barn i slike relasjoner seksuelt.

Denne unge jenta har i sin umodenhet og hodestups ukritiske forelskelse sikkert trodd at hun og 19-åringen skulle være sammen for resten av livet. I en slik situasjon er det lett å la seg presse til noe hun ellers aldri ville gått med på. Når "forelskelsens magi" er brutt forstår hun med ett hvordan hun har blitt manipulert til sex av en mye mer erfaren og beregnende mann.

Da er det på tide å forsøke å forstå hvorfor den unge jenta reagerer som hun gjør. Ikke bare har illusjonen om forelskelse og livslang kjærlighet blitt brutt. I tillegg går et opp for henne at hun har blitt utnyttet og manipulert på det groveste. En viss grad av trusler må aksepteres fra jenta i en slik livskrise, en jente på 15 har uansett lite å true en mann på 19 med. Men det å "true" med anmeldelse er ikke noen trussel. En anmeldelse er bare at myndighetene blir informert om hva som har skjedd. Jenta kan ikke styre hva politi og påtale hvis gjøre med saken.

Slik som jeg har redegjort for over, er i stor utstrekning slik politiet og retten vil se på sak av denne naturen. Alle dere med dårlige holdninger til seksuelt misbruk av barn, ta dere i akt!
Sist endret av Kaunda; 8. november 2009 kl. 13:25.