View Single Post
Sitat av ivioynar Vis innlegg
hvis du gir meg tjue målepunkter skal jeg nok kunne lage en funksjon som går gjennom alle sammen, men jeg aner ikke om interpolasjonen vil treffe før jeg får flere punkter å sjekke mot.
Vis hele sitatet...
Vakkert forklart..



Sitat av Provo Vis innlegg
Nå må du nok stokke kortene dine riktig, Frankper.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver vel egentlig å si at noen av de kort jeg spilte tidligere er ugyldige.



Sitat av Provo Vis innlegg
Strengteori postulerer teoretisk etterprøvbare ting, men vi er ikke i nærheten til å ansamle den energimengden som trengs for å utføre eventuelle forsøk, som du kan se er implisert bl.a i wikipedia-artikkelen om strengteori:
Vis hele sitatet...
Jeg skiller distinkt på "Strengteori" (Som det er mange av), "Superstreng-teori" (som i Peter Higgs) Og "M-teori" som er Minkowsyij sin Super-streng teori.
Jeg er en tilhenger av Peter Higgs. Hans forklaringer tar oss bare videre med inn i årsaksforholdene. Men hadde han møtt folk som heisenberg og bohr i en diskusjon ville han ikke kommet langt.


Sitat av Provo Vis innlegg
Strengteori er langt fra å være en akseptert sannhet. Mye av kontroversiteten kan du se her: http://en.wikipedia.org/wiki/String_...nd_controversy

For å sitere:

Siden generell relativitet er en utvidelse av spesiell relativitet, hvor spesiell relativitet sier at informasjon ikke kan overføres raskere enn lyset, og du påstår at informasjon kan overføres raskere enn lyset, har du med egne (udokumenterte) påstander avfeiet strengteoriens riktighet.

Jeg må nok si det virker som om du prøver å skyve problemstillingen gjennom hele fysikkens verden (fra klassisk til moderne til strengteori) inntil ingen her er i stand til å motbevise påstandene dine grunnet for liten kunnskap om emnet. Påstanden din var opprinnelig at informasjon kan bevege seg raskere enn lyset, og essensen i påstanden begynner å bli rimelig diffus.
Vis hele sitatet...
Du har avslørt min dårlige intensjon.
Jeg forsøker heller ikke forsvare mine påstander. Jeg skrev noe som det skal mye godvilje til for å kunne akseptere som noe annet en fakta-motstridende.
Jeg forsøker bare dra diskusjonen tilbake til det saklige plan den hadde.

Jeg burde ha sagt det så enkelt som 'timon'. Man kan omgå problemet.
-F. eks ved å bruke en observatør man kun kan forklare at finnes gjennom superposisjoner i multiverset og man må bruke hyper-spesiell relativitetsteori. Noe som gjør at man må akseptere mange 'sannheter' som det vitenskapelige miljøet enda ikke har .
Sist endret av Frankper; 6. november 2009 kl. 01:47. Grunn: tastefeil