View Single Post
De fleste leger og psykiatere er vel enig i at benzoer ikke er verdt en dritt uten at man går til annen behandling samtidig? Disse medisinene brukes jo i størst grad i korte perioder, mot akutte angstanfall. Det er ikke noe man skal gå på i årevis, uten å iverksette andre tiltak.

Personlig mener jeg at benzoer (og andre angsttempende og antidepressive preparater) kan være et viktig ledd i behandlingen av en gitt mental lidelse, men de bør aldri være det eneste leddet, og bruk av slike preparater bør alltid skje i samråd med fagpersoner.

Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg mener LSD er et av de farligeste narkotiske stoffer som finnes.
Vis hele sitatet...
Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden, er det mange faktorer man må ta med når man beregner et gitt stoffs "farlighetsgrad". Det eneste du begrunner at LSD er farlig med her, er de eventuelle mentale bivirkningene. Hvis du tenker litt etter hvor mange som tar eller har tatt LSD, og hvor mange som blir psykotiske av det, så skjønner du fort at det er et mindretall, ikke majoriteten av alle som tripper på syre i ny og ne. Basert på dette vil jeg påstå at LSD, i fornuftige doser og fornuftig setting, ikke gir en markant risiko for utvilking av psykiske problemer i mentalt friske individer.

Dessuten må du huske på alle de andre stoffene som skal med i betraktningen her. Vi sammenlikner tross alt LSD med andre stoffer. Setter du LSD på toppen, hvor skal du da plassere de stoffene som har en mye større evne til å fremprovosere psykiske problemer, men samtidig også er langt mer fysisk skadelige enn LSD, som f. eks. PCP?