View Single Post
Sitat av exocytose Vis innlegg
Jeg er helt enig med den første delen din, men den andre er jeg uenig i. Hva har det å si at noe er laget av mennesket kontra det som er laget av naturen? Du sier at medisiner som er lagd av mennesket forverrer livssituasjonen på sikt, og at det som er lagd av naturen er bra. Hvilket grunnlag har du for å generalisere så grundig? Det er opp til hver enkelt om han/hun vil bruke medisiner og om det er lagd av naturen eller mennesket er vel ett fett? Hva er forskjellen?
Hvis man lager et molekyl på et laboratorium som opprinnelig finnes i naturen; tror du det er noen forskjell på disse?

Jeg kan ganske enkelt ikke skjønne hvorfor et naturlig forekommende stoff skal være bedre for oss enn et laboratoriumskapt et.
Vis hele sitatet...
Det er ikke helt det jeg tenker på, men hvis du tenker på HVILKE medisiner det er legene skriver ut og HVILKE effekter det er de gir - på lang sikt. Da skjønner man jo med litt sunn fornuft at det ikke er noe bra. Jeg hater ikke mot slike saker bare fordi det er kjemisk. Kjemisk eller ikke, det har vell ingen betydning, men det som har betydning det er HVA vi mennesket lager fram kjemisk....

Vi har mye og lære fra naturen. Naturen er satt her for oss, og alt som finnes der ute kan brukes til ett eller annet. Burde vi ikke utforske den veien istedenfor og skrive ut stesolid? thats my point
Sist endret av Quetzalcoatl; 31. oktober 2009 kl. 12:53.