Tråd: Søvnparalyse
View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det han sa var vel strengt tatt at vi med letthet, uten å konsentrere oss, kunne hugse omlag 7 informasjonsbiter, det vere seg tall, bokstaver, eller figurer...

Og to millioner er et stort tall, men "biter" er ei rimelig abstrakt eining... er du i stand til å konkretisere det pseudovitenskaplege våset ditt litt?
Vis hele sitatet...
Jo, takk! Det pseudovitenskapelige våset mitt har jeg fra en bok jeg leser om dagen. Den heter "Alt sitter i hodet" og er skrevet av en dame som heter Trine Ålstedt. Hun driver med NLP, og har anbefalinger fra en anerkjent utøver som Richard Bandler.

Jeg må si jeg begynner å bli litt lei av å hele tiden måtte forsvare mine synspunkter med teori. Hva vil dere ha? Sannsynlighetsregning, markedsundersøkelser, doktorgradsartikler? Jeg er lei meg, men jeg leser desverre ikke doktorgradsartikler for hvert eneste innlegg jeg gjør her på forumet. Men jeg prøver å komme med saklige innlegg. Om noen oppfatter mine innlegg som "kvasi", "pseudo" eller hva det måtte være foran vitenskapelig så kan ikke jeg noe for det. Jeg håper bare dere er MEGET nøye når dere selv poster innlegg.