View Single Post
Han hadde stilt seg undrende til at hun kunne forutse sin egen død, og Westerlund sa da til ham: «Etter min død skal du få et tegn fra meg».
Vis hele sitatet...
Oida. Dette beviser jo på alle tenkelige måter at dette er overnaturlig, siden den gamle røyen fortalte fotografen at han ville få et tegn. Hvis fyren "visste" at han kom til å få et tegn, leter han vel etter et? Merkelige tegn i kaffegruten, en katt som går over veien, alt blir tegn fra de døde om man venter på dem. Akkurat nå er det dugg på ruten min, men om jeg i går hadde blitt fortalt at jeg ville få et tegn fra de døde og jeg var en person som trodde på slikt hadde det vært lett for å se etter symboler i duggen.

Problemet med slike hendelser er tolkningen av dem. Når jeg leser BT's artikkel heves Westerlund opp til noe overnaturlig som ikke betviles på noen måte, men støttes opp om i stedet. Det er ingen håndfaste beviser andre enn beretninger, som fort blir veldig subjektive og lette å vri om på. Jeg ser ikke hvordan ett eneste bilde kan bevise noen som helst form for overnaturlig aktivitet, særlig med tanke på at det finnes tonnevis av slike bilder fra før, men ingen beviste overnaturlige hendelser.