View Single Post
Sitat av Marken Vis innlegg
"Pendler" selv mellom Trondheim og Singapore (reisetid på rundt et døgn), og kan bekrefte at klapping ved landing kun er noe småfulle nordmenn på chartertur gjør. Undersøkelser viser forøvrig at dette er noe av det mest irriterende for medpassasjerer og besetning, kun overgått av overstadig beruselse og skrikende småbarn.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg tror ingenting på at du har lest flere undersøkelser som sier dette, og at du kun skryter dette på deg som et språkelig virkemiddel. Har du lenker til disse undersøkelsene?

Uansett, tror mange her blander sammen to fenomener når det gjelder klapping. Jeg har opplevd klapping på normale charter-turer (sammen med foreldrene mine), og dette tror jeg er en rimelig særnorsk greie, og noe man kan være småflau over.

Jeg har til gjengjeld også opplevd klapping i øst-europa og i asia, da etter flyturer som enten var helvetes lange eller rimelige jævlige pga været. Begge gangene var jeg eneste normannen, og jeg ble instiktivt med på klappinga fordi jeg også var så jævli letta og glad for å være trygt nede. Det føltes godt å klappe. Det var jeg ikke småflau over .