View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er helt rikitg at jeg har et liberalt forhold til rusmidler. Jeg mener folk selv må få bestemme hva de putter i seg, og hva de ikke putter i seg, både av rusmidler, mat, legemidler, vaksiner etc. Imidlertid føler jeg ikke at forholdet mitt til disse er særlig naivt. Jeg har stor respekt for rusmidler, og er like interessert i de negative sidene av fenomenet, som i de positive sidene. Jeg er ytterst forsiktig hva egen bruk anngår, og hvis du leser gjennom postene mine her på nFF er jeg en av de mest "tilbakeholdne". Jeg oppfordrer ALDRI til bruk og forsøker å bedrive så mye harm reduction som mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig i at man må selv må få bestemme hva man putter i seg, et syn som jeg selv mener jeg har et mer liberalt forhold til etter å ha lest her på forumet.

Det jeg reagerer på er at du fremstiller dopbruken som kun å innta reseptpliktige legemidler. I bunn og grunn er det vel det, bortsett fra all dop som ikke er legemidler? Altså extacy osv? Skal ikke skrive for skråsikkert her.

Altså; bildet medic betegner passer dårlig med det bildet jeg får opp når du beskriver rusmiddelbruk. Jeg kunne jo selvfølgelig ønske at rusbruk fremsto under de kontrollerte og ordnede former dere forfekter i rusmiddelforumet, men det gjør det bare ikke. Egentlig burde vel enkelte poster på nFF vært pensum i rusmiddeldebatten rundt om i landet, men ikke alt.

Nå roter det fælt oppe i hodet mitt, siden jeg er delt i synet her. Jeg vil bare avslutte med at det kun var fremstillingen i denne tråden jeg reagerte på. Jeg sitter med samme inntrykk av deg som du beskriver selv. Bare så det er sagt.