View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Og det var denne uskyldige tittingen etter ulovlige stoffer ledet til at flere ble anmeldt for vold mot offentlig tjenestemann? Jeg tør gjette på at denne "volden" ikke var totalt uprovosert. Jeg har selv erfart at en god venn ble anmeldt for vold mot offentlig tjenestemann etter en episode hvor han ble angrepet av to politimenn, lagt i bakken, påsatt håndjern, sprayet i ansiktet med pepperspray og båret ut i politibilen. I tumultene som oppstod da han ble lagt på magen (med hendene i håndjern på ryggen, totalt blindet av pepperspray) inn i baksetet på bilen, kom han i skade for å sparke den ene av tjenestemennene i ansiktet. Pågripelsen skjedde pga. at min venn hadde en fest som genererte så mye bråk at leieboer klaget, og min venn ikke umiddelbart etterkom politiets ordre om å sende alle gjester på dør
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i alt det andre du har sagt i tråden her, men slike historier som dette har jeg vanskelig for å ta som et argument. Akkurat denne hendelsen du forteller tør jeg gjette på hadde vært veldig annerledes om man hadde hørt den fra politiet eller en nøytral tilskuer som ikke var veldig beruset. Politiet legger ikke gutter i bakken helt uten videre til vanlig. Det har så klart kanskje skjedd, men som oftest tar jeg slike historier med en hel bøtte salt.

Politiet hadde ikke sprayet han med mindre han motsatt seg arrestasjon. De hadde ikke trengt å bære han ut da heller, og han hadde ikke kommet "i skade" for å sparke politimannen i ansiktet. Å sparke en offentlig tjenestemann i ansiktet er jo politivold, selv om man var blind av peppersprayen man fikk i øynene da man motsatt seg arrestasjon.