View Single Post
Først og fremst, jeg stemmer langt fra AP.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
kanskje du kan vise meg kilder på at integreringen funker skikkelig?
Vis hele sitatet...
Kilder på at det virker? Se rundt deg da.
Se på pakistanerne i Norge.
10% av alle legestudenter i Norge har Pakistansk opphav. Statistisk sett så er det dobbelt så stor sjans for å starte en egen bedrift om du har Pakistansk bakgrunn, enn om du har Norsk og de ligger på nivå med resten av Norge når det kommer til høyere utdannelse. Det kan man kalle en gedigen suksess på bare 30år.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
hvor i allverden har du dette fra? hvor mange av norges innvandrere finner du i fast jobb og som skattebetalere kontra de som går på trygd ?[/b]
Vis hele sitatet...
Dette har jeg fra alle andre land som lykkes med integrering. Over tid så er det ingen tvil på at Norge tjener på innvandringen. Bla i en bok så ser du fort det. Som sagt så er det opp til deg å finne tall, siden det er du som lurer, jeg bruker ikke tid på det. Jeg henviser deg til kilder som burde være allmenn kjent. Som sagt, les litt om emnet på ett høyere nivå enn vg og dagbladet.

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
media har en tendens til å lyve overdrive og den type ting, men det er altså ikke noe i dette i det hele tatt? verken på tv eller i media? alt er bare oppspinn?
Vis hele sitatet...
Tabloide media har en tendens til å svartmale og forenkle situasjonen. Det er faktisk definisjonen på tabloid. Så igjen, ta opp en bok og LES.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
ok skal si meg enig i den der, der tenkte jeg meg ikke godt nok om. så lenge det ikke er mine skattepenger som går til å bygge og sponse driften av dem...vent litt...er det ikke litt slik?
Vis hele sitatet...
Da får du si det da, at du er imot at dine skattepenger brukes til gudshus.
Er det bare moskeer det er snakk om så er du en dobbelt moralsk hykler med rasistiske tendenser.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
det er akkurat derfor det har skjedd. pgr av at det går innvandrere på den skolen som også skal oppholde seg i den kantinen. derfor kan ikke elevene ved skolen lenger kjøpe eller spise den type mat de er vant til. enda en gang tillpaser vi oss dem
Vis hele sitatet...
Jaha? Få se kilder på utsagnet ditt da.

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
jeg holder ikke med disse partiene. jeg googlet litt her og der. og det er klart du er en arbeiderpartimann.
Vis hele sitatet...
Hva faen er det for ett argument? Alle partier du ikke stemmer på får ikke lov til å si sin mening? Er du helt blåst? Det er imot både Norsk grunnlov og internasjonale menneskerettigheter.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
om det er nødvendig med bildet av en gris? er det poenget? bildet av grisen hang der fra før, men var så støtende for noen, at de måtte fjerne det. ikke snakk om at muslimene tenker på at de er i et annet land, som har et annet syn på grisen. for nordmenn er det helt naturlig at det henger et bilde der, men nei, for muslimer er det ikke naturlig at det henger et bilde av en gris der, så vi må fjerne det. var ikke det at bildet ikke kunne fjernes jeg var ute etter, men tannkegangen. igjen tillpasser vi oss dem.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal vi tilpasse oss. Det integrering handler om å gi og ta. Derfor veier man for og imot, og det å fjerne ett bilde på en vegg skader ingen, men gjør hverdagen litt lettere for de som trenger det mest. Syke innvandrerbarn.
Dette er ikke en prinsippsak, dette er bare normal folkeskikk.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
frivillig på hvilken måte? og hvem skal det gjelde?
Vis hele sitatet...
Igjen ber jeg deg om å plukke opp en bok, eller i det minste lese linkene jeg la ved. Det står forklart der hvordan slike råd funker. Vi har det alt i Norge, på Sørlandet er det langt fra uvanlig å bruke presten som enn konfliktløser i små tvister om feks. etikk og moral. Igjen så er det tydeligvis bare muslimer du har noe imot.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
om jeg i norge som normann driver et firma. der har jeg et pauserom til de ansatte. hvis da en innvandrer var ansatt i mitt firma og ba meg lage et bønnerom så hadde jeg ikke det. og ikke noe stillerom for de kristne heller for den saks skyld. be kan man gjøre utenom arbeidstiden eller mens man jobber.
Vis hele sitatet...
Det er det ikke opp til deg å bestemme. Vi har nemlig noe som heter fagforeninger her i landet og vi har en arbeidsmiljølov. Du kan feks. ikke nekte folk pause for å be, men tillate røykepauser. Selv om man faktisk kan bli trekt i lønn for å be i arbeidstiden så mener jeg det er ett helt legitimt krav å be om ett rom der man kan be uforstyrret.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
det er ikke noe nytt nei, men noe vi gikk bort i fra, til slik vi har det nå. men så må vi gå tillbake på det pgr av våre nye landsmenn. see? er det da dem som tilpasser seg oss, eller vi som først gir dem et sted å bo leve jobbe utdanne seg og som så må tilpasse oss dem?
Vis hele sitatet...
Nei, vi har ikke gått bort fra det, spør hvile som helst lærer på ungdomsskolen. Hvis det viser seg at det er ett problem at jentene ikke svømmer sammen med guttene så blir det kjønnsdelt svømming så og si på timen.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
hallo først kommer en herremann til norge. så får han opphold. så setter han i gang med rampestreker og blir buret inne. så når han sitter der, så kan han ikke spise den maten man får servert i fengselet, og skal så ha egen mat? hvor finner du logikken din? han kom hit, han gjorde en kriminell handling, ble satt inn, og må sone en dom. hvem sin skyld? sin egen, fullt og fast. og trosset han ikke religion og livssynet når han gjorde den straffbare handllingen som igjen fikk han i fengsel i første omgang?
Vis hele sitatet...
Man blir dømt til fengsel i Norge. Frihetsberøvelse er straffen, thats it! Alt annet er dobbelstraff og det er vi i mot her på berget. Det viser seg at jo mildere fengselsoppholdet er for den innsatte, jo lettere blir overgangen tilbake til samfunnet og vi får mindre gjengangere. Jeg vill også tro at å tvinge en muslim til å spise gris er imot menneskerettighetene.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
selv tror jeg intet land har feilet så mye med en plan for ett så omfattende prosjekt som det er å integrere innvandrere
Vis hele sitatet...
Du er totalt blottet for innsikt. Igjen, se på norskpakistanerne.

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
den motorveien hjelper ikke meg heller på noe vis, men tanken på de eldre, de syke, køer gamlehjem sykehus de fattige de uten arbeid og mye mye mer.
Vis hele sitatet...
Sett deg nå litt inn i hvordan samfunnsøkonomi fungere før du åpner kjeften.
Det er klart vi skal bruke penger på eldre, men hvor skal vi få arbeidskraften fra? I dag er vi totalt avhengig av nettopp arbeidsinnvandring for at det i hele tatt skal gå rundt. For å takle eldrebølgen så trengs det flere hundre tusen årsverk på noen få tiår. Hvordan har du tenkt å løse det om man skal se bort fra arbeidsinnvandring?
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Hvor mange norske jenter blir voldtatt hvert eneste år av innvandrere? voldtekter skjer også av nordmenn, men hvor mange flere jenter blir brutalt voldtatt i norge pr år grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir knivstukket hvert eneste år av innvandrere? nordmenn knivstikker også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir knivstukket i norge grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir ranet hvert eneste år av innvandrere? nordmenn raner også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir ranet hvert år grunnet innvandring?

hva er ditt synspunkt på disse tingene? det er jo ikke rent få tilfeller av vold/voldtekter/ran gjort av mennesker med utenlands opprinnelse? det er ikke hundrevis. det er tusenvis pr år. selvfølgelig står vi nordmenn for tall også, men...
Vis hele sitatet...
Som sagt så har du ingen kilder eller tall på dette og jeg gidder ikke diskutere på grunnlag av hva du tror etter å ha sett Pål T Jørgensen snakke seg varm i trøya om innvandring.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Den lista der påpeker helt greit realitetene, selv om den ikke er helt nøyaktig. Det er ingen tilfeldighet at de Afrikanske fattige landene scorer lavest på denne lista der. Tror du det så er du naiv.

Nei der er ingen ting som tyder på at Afrikanere har lavere iq enn oss, annet enn at mange av dem fremdeles lever i middelaldern og er lutfattige. Og at det er krig og kaos i nesten hele verdensdelen.

Det er heller ingen ting som tyder på at Afrikanere er mer atletiske en oss, annet en at man ser hvordan det går på løpebanen i diverse idrettsmesterskap osv.

At det går ann å bli så latterlig naiv...
Vis hele sitatet...
Det du sier stemmer rett og slett ikke.
Noe av grunnen for lav score på IQtester er som jeg har sagt, TESTENE ER LAGET FOR OSS I VESTEN.
Krigen i de afrikanske landene skyldes heller ikke lav intelligens, men bla. kolonier. Dette er alt for omfattende til at jeg gidder kurse deg i det.
Jeg har sagt det før og sier det igjen: LES EN BOK.
Virkelig, les mye mye mer før du åpner kjeften for slik det er nå så driter du deg bare ut.
Sist endret av Mith; 21. september 2009 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.