View Single Post
Veldig individuelt om du merker noe til rusen de par første gangene eller ei.
Jeg merket selv veldig lite annet enn en litt rar følelse de par første gangene jeg røykte.
Den tredje eller fjerde gangen derimot...da ble jeg helt utrolig fjern. Den første gangen du merker det ordentlig så er det nok ikke så lurt å røyke mye - spesielt om det i tillegg er bra saker du har fått tak i. Opplevelsen kan lett bli litt overvelmende.
Ser det er noen som nevner 0.3+ gram i en jonas, men hvis det er bra grønt du har fått tak i så er jeg slettes ikke enig i det. Jeg pleier å mekke 0.15-0.2g i en jonas hvis det er BRA grønt. Andelen i hver jonas øker en liten smule utover dagen evt. kvelden for å oppnå å bli like høy som første gang, men ville tatt det litt rolig helt i starten om det er første gang for deg

Det er også forskjell på sativa\indica og når rusen treffer deg. Sativa på sin side kommer litt mer sigende inn på deg mens indica treffer deg allerede mens du røyker jonasen og er for så vidt lettere å kontrollere når man har fått nok.
Det er i hvert fall min erfaring.


Lag deg en liten jonas (rizla-papir størrelse), om du da fyller opp 3/4 av papiret med grønt så har du ca 0.15 gram grønt i jonasen. Husk å ikke rive det grønne fra hverandre med fingrene, men bruk saks da du ikke vil miste de fine "krystallene" på bud'en.