View Single Post
Sitat av exocytose Vis innlegg
Dette har absolutt ingenting med moral å gjøre. Hverken jeg eller Slaktern har nevnt dette, så hvor har du fått det fra? Det som er viktig er i hvilken grad og hvordan rusmiddelet påvirker deg, og om det da svekker dine kjøreferdigheter sterkt nok til at det kan oppstå en reell fare som følge av dette.
Vis hele sitatet...
Du forteller en rekke eksemplarer på hvordan den og den rus til påvirke den og den personen. Det er ok, men det er riv ruskende galt... Jeg kjenner personer som kjører mer stabilt, forsiktig, kontrollert og fokusert 1-2 timer etter de har røkt enn hvis de hadde satt seg i bilen rett etter de hadde f.eks spist middag. Så kjenner jeg noen som blir helt skjelven å stressa etter en kopp kaffe så derfor kjører helt tulling. Så kjenner jeg de som kjører helt tulling til vanlig uansett hva de har gjort.

Synes du fokuserer voldsomt på at akkurat en ting er helt uakseptabelt, istedenfor og la den personen selv føle om han er sikker i trafikken. For det er jo bare deg selv som kan dømme det. Du har personer som lettere klarer og holde seg i en klarere og mer våken bevissthet tilstand med litt thc i kroppen, og så har du de som blir sittende og loke (tenke, overanalysere, miste fokus).

Hvorfor det? Både cannabis og alkohol svekker dine reaksjonsevner, konsentrasjon og annet som er viktig når man kjører i stor grad.
Vis hele sitatet...
Ja, for slik er det hos absolutt alle tilfeller? Mens sigaretter og koffein gir aldri negative effekter som kan gjøre deg ufokusert. Man må jo selv dømme dette, og da må man også så klart kjenne seg selv, å kjenne rusmiddelet.

Synes det blir teit at man skal få lov til å drikke 2 kopper kaffe før man kjører på jobb, så drikke 3 kopper kaffe på jobben før du kjører hjem, med sigaretten i handa. Men hvis du har tatt deg en joint to timer før du kjører til bestemor for og spise kake er det helt uakseptabelt.

Jeg har en somalisk venn som brukte å patte på en rull khat hver morgen han kjørte sin times lange kjøretur til jobb, grytidlig på morgenen. Han brukte alltid og ha en liten bunt liggende i hanskerommet. En gang ble han stoppet i kontroll, og politiet begynte og ransake bilen hans uten retts-ordre på noe som helst, because he was a scary black man in white Norway. De fant khaten, og han mistet lappen for og være en "usikker trafikant".