View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er personangrep når du framstiller det i tabloide termer, sammenligner det med høna-og-egget-debatter, for å deretter konstantere at det er fullstendig opplagt at begge deler er riktig. Å komme med absolutte termer uten å kunne underbygge dei er ikkje noko som er spesielt god debatt-teknikk.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du mener med at jeg fremstiller i tabloide termer. Hele dette forumet er jo en stor tabloid term i seg selv. Og med det mener jeg at debattene har et underholdningspreg som er lett tilgjengelige.
Sitat av slashdot Vis innlegg

Det er ikkje ein klar samanheng mellom hasjbruk og dårlig livskvalitet og sjukdom - eg kjenner fleire svært oppegåande personer som bruker det som rekreasjon, og har et reflektert forhold til det. Eg kjenner også folk som ikkje er i stand til å tenke ut elementære ting, trass i at dei ikkje rører rusmidler. Så den 1:1-samanlikninga du prøver å framstille eksisterer ikkje. Det er ein faktor ja, men er det ein så stor faktor at det er rett å totalforby det? Nei, etter mi meining. Og mange andre si.
Vis hele sitatet...
Du har jo akkurat erkjent at det er korrelasjon mellom bruk av hasj og psykisk sykdom i ditt forrige innlegg. Hva mener du nå? At det ikke er sammenheng mellom psykisk sykdom og dårlig livskvalitet?

Uansett er det en helt talentløs debatteknikk å underbygge dine meninger med at "du kjenner folk som". Det må kunne forventes en mindre tabloid argumentasjonteknikk enn dette. Dine erfaringer på området kan være verdifulle for deg, men kan ikke brukes for å underbygge påstander i en debatt fordi det er helt tilfeldige opplevelser med alt for store feilmarginer. Et representativt utvalg tilsier at en bruker minst 1000 respondenter for å komme ned på et akseptabelt signifikansnivå.