View Single Post
Sitat av Kaunda Vis innlegg
OK jeg skal forklare en gang til.

Rusmisbruk fører til at vurderingsevnen blir nedsatt.
Rusmisbruk fører til en forlatning av følelseslivet og nedsatt evne til empati (omtanke og forståelse for andre mennesker)
Rusmisbruk fører til feilaktig oppfatning av risiko og tro på egne evner
Rusmisbruk er skyld i svært mange ulykker
Rusmisbruk og føring av motorkjøretøyer eller håndtering av farlig maskiner hører ikke sammen
En person som har førerkort har gjerne bil
En som har bil har bilnøkler
En rusmisbruker som har bilnøkler vil ha lett for å bruk dem

Hvis du ikke evner å sette deg inn i dette, har jeg en plausibel forklaring på årsaken...
Vis hele sitatet...

Du har tydeligvis mye peiling på ting du ikke har peiling på.

Kom gjerne med kilder på dette "resonomentet" ditt. I denne tråden har du kommet med tosifret antall påstander, men du har ikke gitt oss en eneste kilde. Du har jo tydeligvis ingen innsikt i hva som foregår i hodene og livene til en som feks. røyker hasj en gang i uken. I følge deg er jo denne personen en rusmisbruker, og denne personen (i følge deg) er dummere enn deg siden han kjører i ruspåvirket tilstand. For jeg vil anta at du ser på folk som kjører i påvirket tilstand som dumme? Jeg ser ihvertfall slik på folk som kjører etter å ha røykt hasj/spist piller/snortet kola/drukket øl.

Så. Nå har det seg slik at jeg er en av disse (ifølge deg) rusmisbrukerene. Jeg har gjort research, og har konkludert med at hasj faktisk er mindre skadelig enn alkohol. Derfor velger jeg å røyke hasj et par ganger i uken. Jeg er nå 21 år gammel, studerer et saerdeles vanskelig fag på en meget annerkjent skole i utlandet. Så til spørsmålet mitt: Jeg røyker hasj. Kaller du meg dum?
Sist endret av Sjølvaste; 3. september 2009 kl. 07:57.